Tanda Tanya

Posted by AQMAL IYLIA
6/8/2013 : 10.37 PM (Selasa)

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Ramadhan terakhir .

tak tahu nak percayakan siapa dalam dunia neh melainkan Allah dengan mak abah sendiri . kadang-2 sedih . kadang-2 terasa . tapi takde sape tahu . perlu ke depa tahu ? perlu ke depa kisah ? perlu ke depa ambik peduli apa yang aku rasa ? ya , tak perlu :)

sedangkan membe sendiri pun aku susah nak percaya skrg . takpa , aku tak kisah . buah hati sendiri pun belum tentu aku boleh percaya . minta maaf sebab tak boleh percayakan kalian sepenuhnya . kerana kepercayaan aku bukan boleh dibuat main . sekali hancur , susah nak pulih :')

kadang-2 org yang kita sayang , akan sakitkan hati kita sikit demi sikit . orang yang kita rapat akan buat kita terasa . entah . kenapa manusia terlalu emosional ? kenapa manusia perlu ada perasaan tu semua ? tak boleh ke kita jadi manusia yang langsung takde perasaan . supaya aku tak kisah apa yang org sekeliling kata kat aku ?

bila org sakitkan hati aku , aku senyap . aku terima , aku telan apa org kata . aku simpan . aku tahu kalau aku balas , aku dengan org yang kata tu sama level jea . so apa beza aku dengan depa ? takde beza . aku redha jugak org sakitkan hati aku . mungkin tu balasan untuk aku sebab sakitkan hati sape sape .

Dalam redha aku , aku ambik masa untuk okay . aku ambik masa untuk muhasabah kan diri aku balik . aku ambik masa nak pujuk diri aku sendiri . sebab takde sape yang mampu pujuk aku melainkan diri aku sendiri . hanya aku :'(

Ya allah , dalam bulan yang mulia neh , kau lembutkan hati aku untuk memaafkan org sekeliling aku . kau lembutkan jugak hati org sekeliling untuk maafkan aku sepenuhnyaa . Ampuni la dosa kami semua , Ya Allah . aaminn :')
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |