Kawan a.k.a Friend :)

Posted by AQMAL IYLIA
2/11/2012 : 9.36 PM ( Khamis)

Assalamualaikum warahamatullah wabarakatuh . Salam 1malaysia salam 1Blogger Salam Ukhuwah .

A friend is someone who you think your life would be different if they didn't exist . a friend is someone who never leaves you out . Baru sudah usha blog Adaa Syadaa .
Ramai sangat yang mention kata blog dye sedih bagai , so memandangkan free sekarang neh sebab balik keje awal , I pun usha la kan blog beliau .
Not bad . Memang ada la part sedih yang cuba si Adaa neh sampaikan :)

Kawan eh ? apa yang kita boleh describe dengan perkataan "kawan" neh ? Masing masing dah besar . Dah boleh pikir kan *ayat encik teruna* . Haha .
Kawan adalah sesorang yang selalu ada dengan kita time susah . Time senang ? time senang pun ada .
kawan neh tempat kita bergaduh , terasa hati , sedih , gembira sangat sangat hmmm macam macam ada la :D
Sesekali jadilah kawan yang hanya mendengar dari yang hanya bercerita . Apabila masa untuk memahami hati dan perasaan kawan .
Kerana dye juga seorang manusia , dye juga ada rasa takut , ada rasa bimbang , sedih dan kecewa :)
Dye juga ada kelemahan dan dia jugak perlukan kawan sebagai sumber kekuatan . Contoh : pergi bayar laksa sotong secara beramai ramai .


Jadilah dia kawannya itu . Kita selalu melihat dia ketawa , tapi sebenarnya dye tak setabah yang kita sangka . Di sebalik senyumannya tuu , mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan .
Di sebalik ketenangannya , mungkin tersimpan seribu kekalutan :)

Kita tak tahu , tetapi kalau kita cuba jadi sahabat seperti dye , Mungkin kita akan tahu :) "Sahabat yang baik , umpama pembawa minyak wangi .
Mungkin dia akan memberinya kepadamu , atau kamu membeli darinya , atau kamu akan mendapat aroma harum darinya .
Tetapi Sahabat yang tidak baik (jahat) diumpakan seperti peniup dapur tukang besi . Mungkin dia akan membakar pakaianmu , atau mungkin kamu akan mendapat bau busuk darinya" *Riwayat Bukhari & Muslim*

"Pada hari ituu , sahabat sahabat karib setengahnya akan menjadi musuh kepada setengahnya yang lain . KECUALI orang orang yang persahabatannya berdasarkan taqwa (iman dan amal soleh)" . Ya ALLAH , hadirkan hati sahabat sahabat ku ini dengan sifat kasih sayang agar dapat aku bawa mereka ke jalan Mu . Kita sahabat sampai syurga :)
The End :)






thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |