Baby dan Sayang :D

Posted by AQMAL IYLIA
29/11/2012 : 6.44 PM (Khamis)

Assalamuaalaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam Ukhuwah . Salam 1blogger salam 1Malaysia .

dengan mengambil kesempatan sempena off  day harini , so saya macam rajin sikit nak update blog walaupun isi nya takde .
so saya update benda merapu merapu jea la eh . Agak boring boleh stop baca :)

Dah nak habis dah bulan November . Dah nak masuk bulan Disember . Then sekolah . Tolong countdown dari sekarang ye adik adik :)
Sumpah boring bila off day . bila keje merungut penat plak . Macam sekarang neh , bila off day mengadap laptop , online jea memanjang . Gaduh la mata jadi buta . hehe .
Selalu kalau saya masuk shift pagi , setelkan kedai dulu . sapu sampah , mop lantai . Done semua baru pergi cari makanan ntok breakfast . perut sama bunyi dengan lagu yang dipasang dalam kedai :D
Taubat taubat la lepas buat keje mesti lapar kan . Nak plak bangun tdo , mandi terus pergi keje . makan pun tak sempat .

So tugas beli makanan neh memang letak kat atas bahu saya la . wajib okay kalau keje shift pagi , saya mengulat pergi cari makanan . Haha . sebelum pergi beli plak , wajib tanya geng mak mak dalam kedai tu nak pesan apa apa then tanya plak akak kat kedai sebelah nak pesan apa apa tak .
Haha . Macam tulah hidup bermasyarakat . hanya kedai akak sebelah jeaa saya bole nak p tanya .
Kalau ikotkan kedai first lady , kedai peace , kedai verns , mirano , semuaa saya nak tanya . Tapi mampu ke nak angkut makanan banyak banyak kan ?

Yang bestnya setiap pagi , menu saya cuma mee goreng . lunch baru nasi . Kalau keje shift petang , makan sekali jea time rehat . sebab sebelum datang kerja , dah makan kan :)
Okay , stop pasal kerja . Tiap tiap hari sebut pasal kerja :/ so guys , 2013 is coming . So saya ada lagi setahun saja ntok bergelar student di sekolah . Setahun di sekolah bersamaan dengan dua semester lagi pengajian saya . Alhamdulillah . Sem pertama dah lepas . Sem pertama agak serabut k .
Mungkin sebab belum biasa lagi belaja ntok 4 bulan lebih then final .

Tahun depan jugak saya dah 19 . cepat kan ? Pejam celik pejam celik . Dah jadi anak dara dah saya neh . Nak masuk 19 dah . Tapi masak tak reti lagi . Sedih :D Tapi tak rajin takpa , asalkan tahu tanggungjawab sebagai anak . *ayat anak teruna*
Banyak benda yag saya nak ubah bila dah cecah umur 19 neh . Kalau boleh nak berubah sebelum umur nak masuk 20 . I mean berubah dari segi perangai dan pemakaian . Maybe , insyaALLAH :)
Nak berubah jadi sopan sikit . More lembut , more sweet , more behave , less social , more cute , more sweet , more alim and InsyaALLAH more matang :) I hope so . Ameen .

Taknak dah terjerit jerit . Gelak jahat , gelak org kaya , gelak sombong , gelak perli , gelak kuat kuat , gelak main main apa sume . Kalau nak gelak pun , gelak tak keluaq bunyi kecuali kalau taleh tahan sangat baru gelak kuat kuat :D Lepastu nak berubah jadi rajin belajaq sikit . Cita cita saya tinggi melangit tapi usaha nya cuma paras ketinggian saya . Tak adil la kan ?

tapiiii , tahun neh , bulan 12 neh . Saya akan kehilangan kawan yang akan sambung belajar ke Perlis . Politeknik Arau . I mean kawan baik saya , Ayu . Kita dah janji nak masuk U sesama . Tapi hang pilih Poli :( aku redha . serius . Masing masing ada hak nak pilih jalan hidup masing masing . Dengan lafaz bismillah , aku lepaskan hang .
Sedih sangat . Sumpah sedih . Dye yang selalu ada time saya sedih , saya gembira , saya bahagia , saya couple , saya clash , saya kerja , saya lepak , saya gelak , saya nangis .
Dye yang selalu jadi madu saya walaupun dengan sapa saja saya"ber kawan" . dye salu jadi photographer saya jugak . Dye kakak , dan saya adik . Dye 'sayang" , saya "baby" . Walaupun saya lahir dulu . Tapi usha ketinggian la kan . Sapa pendek , dye la yang adik -_- hmm .

Dye selalu jadi driver saya kalau kami naik moto berdua . Tapi lepasneh , sendiri bawak la kan . Sapa nak teman dye makan tengah malam kalau dye lapaq . sapa nak teman dye p gunting rambut kalau dye ketegaq sangat nak gunting . sapa nak buat muka ngan saya kalau bukan dye .
sapa nak sandaq kat tiang kedai masing masing kalau bukan dye .
Sapa nak mengadu pasal Capital A , capital B , capital C , capital D capital E and bla bla kalau bukan dye .

Kalau saya ada depan mata ayu sekarang neh , tak mungkin saya akan cakap pasal semua neh . Saya malu . Haha . Sebab saya bukanlah jenis yang reti sweet sweet dengan membe . Caring tu ada la :D
Disebabkan beliau mendaftar pada 10 haribulan , maka saya akan ikot beliau ke Perlis sehinggalah selesai pendaftaran . Nasib Puan Emak bagi ikot . Kalau Puan Emak tak bagi , nanges saya kat tempat qeja :D
Mungkin Puan Emak pun tahu dan faham kot . Mungkin :)

Pesanan awal buat ayu : hang p sana , jaga diri . Jangan nanges banyak banyak . Jangan call aku . Aku taknak dengar suara hang . Nanti aku jadi terdiam . Haha . Kalau ada apa apa msg aku , Ym aku , tweet aku , Im aku , whatsapp aku . Kalau ada org buli hang , bgtau aku . Tapi aku rasa macam takde jea org berani buli hang kat sana . Past is past . sampai sana , jangan make a new story with the same lelaki . Jangan lupa makan . Satgi kena angin , melayang . Jangan lupa membe2 kat sini walaupun hang dapat membe hots habes kat Perlis . Membe baru takkan sama dengan membe lama k . Kalau aku dah ada lesen , aku p melawat hang nah . Tu pun kalau aku rajin :D takpun aku ajak tunang aku p tgk hang . Haha .

Banyak saya nak pesan sebenarnya . Tapi takpela , to be continue . Bye ^-^

















thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |