My Beautiful Malaysia 2013 .

Posted by AQMAL IYLIA
2/2/2013 : 3.40 PM (Sabtu)

Assalamualaikum warahamtullah wabarakatuh . salam 1Malaysia salam 1Blogger salam 1Belia .

hye guys . sini saya nak share sikit pasal satu program sukarelawan yang secara jujurnya saya baru tahu khamis yang lalu .
program neh dinamakan sebagai program My Beautiful Malaysia day 2013 . Mulanya saya dapat tahu bila pelajar pelajar kat sekolah saya diminta berkumpul dalam dewan . then memandangkan pengetua takde , so penolong kanan bagi sedikit taklimat pasal program neh yang akan berlangsung Ahad bersamaan 3 Februari 2013 . kebetulan plak , tadi masa nga best tengok tb , tetiba terkeluar satu iklan pasal program neh lagi .
so dengan semangat kesukarelawanan nya , saya nak menyebar nyebarkan la lagi pasal program neh . haha :D

saya sebagai salah seorang ahli sukarelawan 1M4U yang baru mendaftar baru baru neh , ada juga dijemput untuk memeriahkan program neh di Penang . bukan saya seorang tapi membe membe saya yang turut menjadi ahli 1M4U . so kami dapat msg untuk join event neh kat Penang . Tapi malangnya , Ahad bersamaan dengan esok , kami semua sekolah . tak dapat join . Dah la makanan dan transport disediakan . next time la gamaknyaa . sekolah lebih penting .
Lagipun , pihak sekolah saya pun turut memeriahkan serta menjayakan program neh kat sekolah . so boleh dikatakan program neh dijayakan di peringkat sekolah . bukan di peringkat negeri saja .

banyak negeri yang terlibat dan saya rasa semua sekolah di Malaysia turut take part dalam program neh . So , Ahad neh sekolah saya akan laksanakan la seruan kerajaan neh . dan cer teka tugas saya kat bahagian mana Ahad neh ? cer teka cer teka . k , saya kena pantau tandas . entah depa nak make up apa la tandas perempuan tu nanti . ada ke patut bagi tandas ? muka yang jarang p tandas neh la kena pantau tandas tu kan ? alahaii . sangat bertuah nyaa punnnn :D sini saya nak share kat korang , tempat tempat di negeri negeri yang terlibat untuk menjayakan program My Beautiful Malaysia Day 2013 .

sila klik gambar tersebut untuk proses pembesaran :)

jemput memeriahkan program neh . dijangka sejuta lebih belia akan hadir dan memeriahkan program neh . enjoy yourself there . oh ha , yang rajin lepak tasik mcm saya , saya rasa dekat Tasek Kulim pun ada buat program neh . saya RASA jea k . kalau takde , jangan marahhhh . hehe





thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |