ALLAH SENGAJA .... =='

Posted by AQMAL IYLIA
assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh :) salam 1Malaysia salam 1Blogger .

pernah hampa putus cinta ? pernah kan ? pergh ! time tu rasa sakit hati gila , sedih tak terkata , murung and bla-2 . bayangkan la sepanjang bercinta tu macam-2 perancangan masa depan yang korang dah rancang . hahaa . gila kau kan :DD perancangan masa depan kot . kau ada ? padahal usia tu muda terang tang-2 kan . mesti kadang-2 hampa frust kan , bila bercinta setahun dua , then putus . bercinta sebulan dua , then putus , bercinta seminggu dua then putus , bercinta sehari dua then putus ? tu tandanya hampa kena mandi bunga . HAHA . lancang weh mulut tengku .

kadang-2 jugak mesti hampa geram kenapa bercinta jea pastu putus kan . tak larat nak bercinta tahu . ada sesekali tu korang bercinta bagai nak rak pastu sayang budak tu gila babi punya dasyat , tup-2 jodoh tak panjang . sedih kan ? kan ? tengku pun tumpang sedih . mcm tengku jugak la duluk . bercinta bagai nak rak tengok-2 putus weh . bangang kot :DD tapi alhamdulillah , tengku dapat ENCIK SAYANG sekarang :) maknanya org tersebut tak sesuai untuk anda dan dye merupakan org yg salah dan tak tepat utk anda :)

sebenarnya ALLAH SENGAJA TEMUKAN KITA DENGAN ORANG YANG SALAH ==' nak tahu sebab apa ? baca sini .

sebab ALLAH SENGAJA TEMUKAN KITA DENGAN ORANG YG SALAH :

memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih . lagi-2 kalau dibuang cenggitu jea tanpa sebab . tapi itulah juga petanda terbaik utk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang :)

--> memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA ..

--> memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik ..

--> memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH .

--> memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya kita dapat kasih sayang yang terbaik khas untuk kita ..

--> memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH maha pemurah dan maha penyayang kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan ..

--> memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua org berpeluang utk mengalaminya ..

--> memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA ..

--> memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya kita lebih faham CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH ..

-->memang ALLAH SENGAJA menemukan kita dengan org yang salah supaya kita lebih mengenali kehidupan yg tak selamanya kekal ..

#wahai sahabat yg kecewa , menderita dan sengsara kerana cinta . fahamilah bahawa kita makin sampai ke penghujungnya . hari esok pun kita tak pasti samada menjadi milik kita . gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA dan meninggalkan laranganNYA . percayalah bahawa sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan hanya KEPADANYA #

so , buat mereka-2 yang kecewa dek rumah tangga dibadai ombak . itulah orang kata jangan berumah di tepi pantai # tiba-2. HAHA# . jangan la kecewa okayy . masih ada yg terbaik yang ALLAH dah janjikan untuk kita . cuma masa yg akan menentukannya . insyaallah :)

p/s : wassalam ^-^
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |