pergaduhan dalam percintaan ;)

Posted by AQMAL IYLIA
9/10/2011 : 8.15 P.M (ahad)

assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . salam 1Malaysia salam 1Blogger .


gempak tak tajuk entry tengku ? hott giteww . mesti ada yang buat tafsiran sendiri kan . pedulikan tafsiran hampa . tengku takmo tauu ;p asyik entry cinta jea tengku neh ? boooooooringgggggg :DD jangan la boring-2 . hampa baca jea yea . penat tau tengku menaip untuk hampa . special okay sebab tengku tahu kebanyakkan silent readers tengku neh semuanya remajes-2 yang sedang hangat bercinta . jangan nafikan sebab tengku sendiri pun bercinta . kau ada ? :DD

back to the tajuk yang hotsentap giteww , pergaduhan neh merupakan asam garam dalam percintaan . dengan pergaduhan neh la pasangan tu akan muhasabah diri masing-2 , akan saling merindu , saling tahu menahu salah masing and bla-2 . pergaduhan tu juga la yang akan jadi kenangan dikala bulan mengambang , dikala malam ditemani cahaya bulan . ha , kau ada ? :DD pergaduhan neh juga banyak bermain dengan emosi , fikiran , perasaan dan mental pasangan . ada pergaduhan yang baik untuk kesihatan . ada yang tak baik utk kesihatan . apa contoh pergaduhan yang tak baik untuk kesihatan , sini nak bgtau ..

main toreh-2 tangan .. (pleaseeeee la jangan nak buat keje bodoh mcm neh yea adek-2 . malu makk tauu ;p)
mogok lapar .. (yang neh memang tak bagus sebab menahan lapar tapi kalau nak cepat kurus boleh la amalkan utk sebulan dua . kalau mati kelaparan , jgn salahkan tengku)

petikan dari sebuah blog " petikan hamka ada mengatakan cinta bukan mengajar kita lemah , tetapi membangkitkan kekuatan(kekuatan untuk bergaduh. HAHA) cinta bukan untuk mengajar menghina diri tetapi menghembuskan kegagahan . cinta bukan melemahkan semangat tapi membangkitkan semangat(hanya dalam sesetengah keadaan) .

orang yang bercinta neh memang memerlukan kekuatan , kesabaran yang tinggi juga . jangan bila gaduh jea , keluar ayat-2 *pujangga* sehingga mengguriskan perasaan pasangan masing-2 . tengku tujukan utk diri tengku juga . dulu tengku selalu terkeluarkan ayat*pujangga* utk pasangan tengku gara-2 hilang kesabaran . yea , kesabaran tengku nipis bak angg . dan tengku suka . so takde la orang yang suka sangat nak cari pasal ngan tengku . kan ?

mcm mana nak elakkan pergaduhan neh : sini nak habaq mai ..

--> saling percaya mempercayai pasangan masing-2 .
--> hormat menghormati pasangan hampa .
--> jangan berkasar ..
--> saling bertolak ansur (tengku tak suka yg neh)
--> sentiasa saling sayang menyayangi (jangan letakkan buah hati di ranking pertama dalam hidup hampa . hampa kena tahu hampa ada mak pak)
--> saling menjaga perasaan masing-2 ..
--> tak pasang sparetyre ..
--> jujur ..
--> saling beri pendapat ..
--> saling berkongsi masalah (yang neh pun tengku tak suka . tehee)
--> bahagiakan pasangan ..

yang neh jea la yang dapat tengku kongsikan . tengku takde la arif sangat dalam bab-2 cinta neh . tapi tengku banyak mendengar masalah-2 orang sekeliling yang ada masalah bercinta termasuk diri tengku sendiri . yang mana kita boleh settle , kita settelkan . yang mana takleh settel , gaduh dulu sampai puas :)

p/s : adakah lepas neh tengku bakal jadi dokter cinta ? omjayyy . tengku takde hal . HAHA . this is my last entry for today . terima kasih kerana membaca :) MR HUJAN a.k.a ENCIK SAYANG kimsalam kat semua . wassalam .


thankie for reading : Tengku Lea

2 comments:

smilenajah93 said...

uih ~ haha !

AQMAL IYLIA said...

naja syg : awat uih-2 ? hehee

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |