satu malaysia di pagi hari ;)

Posted by AQMAL IYLIA
8/10/2011 : 4.57 P.M (sabtu)

assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . salam 1Malaysia . salam 1Blogger .

dah makin kurang tengku update blog dalam masa sehari kan . kadang-2 dua tiga entry dalam masa sehari . tapi sejak dua menjak neh hanya satu entry untuk satu hari . tu pun panjang menjela . tu pun ada yang malas nak membaca . tehee . pemalas betul :D

harini tak de apa sangat yang dapat dikongsikan bersama . cuma , yesterday (semalam) tengku have fun kot . even berapa kali tengku rasa macam nak pengsan , merungut and bla-2 . tapi tengku berjaya . kuat betul semangat tengku tatkala melalui pagi yg dingin tu . situasi pagi tu memang membuatkan tengku agak berbangga . bukan berbangga dengan diri sendiri . kalau berbangga dgn diri sendiri bila tengku berjaya . itu jea . heheee .

apa yang tengku banggakan bila sepanjang perjalanan tengku tu , punya la banyak kaum cina  terutamanya warga tua dalam lingkungan 50-an yang sanggup berpenat lelah untuk mecapai destinasi mereka . kuatnya la semangat depa . tengku pun termengah mengah . depa boleh jea rilek dan teruskan perjalanan . tengku neh berapa kali teguk air , berapa kali juga tengku berhenti . rasa malu pun ada . HAHA .

part paling best yang diamalkan oleh org2 kat situ kalau berjumpa , perkara pertama yang mula-2 depa akan buat adalah bertegur sapa . time tu baru tengku dapat rasa konsep satu malaysia ang sebenar . teheee . contohnya warga tua di situ akan tegur kami-2 yang muda neh . contoh :

#hye , morning# sambil depa melempaqkan senyuman walaupun ada garis-2 kedut dekat muka tapi depa nampak bersemangat .

mula-2 tengku tak biasa bila ditegur oleh kaum lain neh . tengku rasa hairan . tapi sepanjang perjalanan mesti akan ada yang menegur dan ditegur oleh orang-2 kat situ sendiri terutamanya cina . lama kelamaan , tengku pun rajin-2 kan la menegur warga tua dengan adik beradik tengku yang lain . bila kami jumpa jea dengan mana-2 orang kami akan tegur . contoh :

#morning ankle#
#morning auntie#
sambil senyum-2 . nanti depa balas balik la teguran kita tu dengan angkat tangan , senyum takpun "morning" ;)

special to sis HANI SYAHIRAH : iman dah dengar lagu tu ;) best . tehee . dan depa comeii . hehee . iluvsleeQ too . hikhok ^-^

p/s : have a good weekends guys . wassalam ;)
thankie for reading : Tengku Lea

1 comments:

Anonymous said...

ngee ada nama saya.! ho yeah ho yeah :D hehe ;p i pun nak bg salam la. Assalammualaikum ;) hehe

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |