BBQ Dengan Pelakon Lagenda Budak Setan ^^ Ohsem nokkk :DD

Posted by AQMAL IYLIA
11.35 pm (Selasa) 26/6/2012

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malasysia salam 1Blogger salam Khidmat Negara .

Okay . ini saya dengan muka mengantok yang teramat gila dan gila ^^

Hye korang semuaa . Rinduu ^^ Haha . Apa entah yang rajin sangat saya update blog almost everyday . Mentang mentang laa Laptop sorang satu . Tak gaduh nak berebut macam dulu kalaa :) Hm . Kalau sape sape yang baca entry saya semalam , saya ada update pasal makan makan yang saya buat kat rumah semalam . I mean bbq . Okay . jarang kot orang nak buat bbq tengahari rembang . Tapi kami buat tengahari . Hehe . Memang sumpah panas ah kan . Nak buat malam macam tak nice sangat kan . Lagipun tak ramai yang boleh keluaq malam :)

so benda yang kami rancang , alhamdulillah menjadi :) Semua tu rancangan last minit . Kelam kabut jugak la . Malam sebelum bbq tu , saya keluaq beli barang dengan abang awie . Jenuh satu tesco jugak la kami pusing . Dah la pegi pun dah lewat kan . Pergi tesco pun bukan nak buat apa sangat . Cuma saya pergi cari barang untuk perap ayam . First time saya buat semua neh . Maksud saya , perap ayam . Haha . Dah setel semua barang , balik rumah dalam pukul 10 suku malam . Bayangkan abang awie mintak saya yang perap tiga ekor ayam tu . Sumpah memang tak reti la kan . Tapi tolong membe punya pasal , takpa . Saya sahut cabaran . Oleh itu , saya telepon CIk Ayu ntok datang tolong saya . Dengan tangkasnya cik ayu datang ke rumah setelah beliau habis kerja . Stoking pun tak sempat buang yuolss . Hekhek . Bayangkan tengah tengah malam kami berdua duk pongpangpongpang dalam dapur tu . Siap pasang lagu raya lagi . Kekonon nyaa nak bagi semangattt la kan . Kononn -_-

Dengan lafaz bismillah kami campur adukkan semua bahan bahan yang dikisar , dipotong , ditumbuk , direbus dan segala *di* lagi . Siap bukak google lagi untuk tambah keyakinan dalam diri kami berdua :DD And last , alhamdulillah , siap jaga ayam perap kami tu . Tak banyak ekor ayam pun kami guna . Tiga ekor jea untuk 9 orang . Kira okay la kan ^^ Btw , thankyou abah sebab tolong hidupkan api . Pengalaman sebagai polis tu abah gunakan dengan baik sekali . Ohsemm benoo :) So nak tunjuk sikit gambo gambo semalam yang saya ambil dengan menggunakan camera canon + nikon = cakon :DD jadinyaa , jangan heran sangat la kan kalau gambo neh semua high quality habess . Memang tiptop laa . Haha .
Eh , lupa nak habaqq . Sebelum kami buat bbq tu , kami  semua pergi landmark kejap . P bank in duitt . Kuikuii . Walau sesebok mana pun , wajib pose dulu . Kalau kau tengah sembang potpet tanpa henti pun , nampak jea camera suluh depan mata kau , automatik mulut kau senyap dan kemudian pose omeyy omeyy giteww . Haha . Jangan terasa yeaa ^^
 Okay guys , ituuu yang baju merahh tuuu , nama dye romeo . Tapi bukan nama sebenar . Mcm mana dye bleh dapat nama romeo tu ? Hm , dye kata dye boleh dapat nama tu masa dye selamatkan seorang perempuan dari dilanggar 6 bijik lorii . Haha . Menipu betul kan . Btw , dye neh lawak :) yang baju hijauu tengah mencangkung tuu , aqasha nama dyee . Baru kenal dengan depa dua sejak masuk form6 :) Awal awal dulu dye senyapp jea , tapi semalam and today , dye cakap banyak . Hehe .
Okay , taktau apa motif aqasha buat muka mcm tu . Apa pun , beliau sekarang neh tengah menjadi pujaan dan kegilaan junior junior di sekolah sayaa . Ada yang mintak number la apa la . Tapi tak kisah la kan . Hak masing masing ^^
Neh sesi anyam ketupatt yea adek adek . Haha . Entah apa yang depa buat pun saya taktau . Neh masa depa tengah tunggu ayam masak . Sambil sambil tu , kitaa gosippp duluu :DD
Muka cik ayu gara gara penat :) Haha . btw , terima kasih berasap , berpeluh dan berpanas serta bermendung dan segala *ber* lagii ^^
Kan saya dah kata , sesebok mana kami sekalipun , wajib pose duluu . So , sayy cheseeee ^^
Say cheseee lagi sekaliii ^^ Okayy . taknak say chesee . Kita sayy kejuuuuu ^^ Time neh dah nak balik . Ambil kenangan sebagai gambar . Eh , ambik gambar sebagai kenangan . Mungkin neh yang terakhir :) Oh yea , yang baju biru tu asrul nama dye . Yea , dye juga kawan baru saya ^^ Bukan saya tapi kamii :) Rajin budak neh . Ada sape sape nak buat suami tak ? Call me :DD
Nehh jugak gambar kenangan . Tayah la say chesee . Masing masing senyum dah kan :) Hehe . Muka penat , kekenyangan yang melampau dan entahh :) Konon nyaa lepas ambik gambar semua neh , depa nak balik la . Tapiiiiiiiiii ....
Sebenarnya kami beralih ke taman permainannn ! Yeah ! Saat saat yang saya tunggu . Dah lama gila saya nak main di taman permainan ini . tapi disebabkan malu yang menebal , saya pendamkan hasrat tersebut . Dan alhamdulillah , semalam saya dapat juga jejak kaki dekat taman yang serba baru neh . Dan saya la orang first yang sampaii . Tahniah iyliaa . Good job . Haha .

Okay la , penat merepek ngan korang . Ngantok dah rasa . Thankyou yea untuk semua yang terlibat :) Insyaallah ada rezeki kita buat lain ^^ Maafkan saya jika ada kekurangan semasa membuat bbq dirumah saya yea . Yang buruk datang dari saya , yang baik datangnya dari Allah taala ^^

p/s : Assalamualaikum ^^
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |