Tuhan Jagakan Dia .

Posted by AQMAL IYLIA
28/6/2012 : 7.50 PM(Khamis)

Assalamualaikum warahmatullah wabaraktuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam khidmat negara ^^

Hadir dirimu yang ku cinta .
takkan membuat aku jatuh cinta lagi .
aku merasa kau yang terbaik untuk diriku .
walau ku tahu kau tak sempurna .
takkan membuat aku jauh darimu .
apa adanya , ku kan tetap setia kepadamu .
Tuhan , jagakan dia . Dia kekasihku .
Yang tetap milikku .
Aku sungguh mencintai .
Sungguh menyayangi .
Setulus hatiku .

Ya ALLAH , kenapa la jadi mcm neh ? Kenapa la saya perlu rasa semua neh . Berbaloi ke kalau saya menangis atas semua yang berlaku neh . Satu persatu masalah yang datang . Kenapa la saya kena melalui masalah yang sama saban tahun ? Kenapa masalah yang sama jugak kena terjah kepala otak saya . Hm . Niat saya bukan nak update semua neh untuk entry saya . Saya nak update pasal hari sukan sekolah saya harini . Tapi bila semua neh jadi , mood terbang melayang . Malas nak kejar . Gambar pun rasa malas jea nak upload . Sorry guys :)

Untuk sape pun entry yang saya buat harini , hanya saya yang tahu , Insyaallah . Anda anda hanya membaca dan jangan buat konklusi sendiri . Please . Penat dah saya rasa dan puas dah saya rasa asek duk update entry kebahagiaan dan bahagiaa dan happy sangat . *Seseorang yang sentiasa tersenyum riang di hadapanmu , ketahuilah dia sering menyapu air matanya tatkala sendirian* . Saya rasa sebaris ayat tu pun dah membawa seribu makna dah . Dari situ jugak rasanya korang dah tahu macam mana remuknya hati saya sekarang neh . Maaf la , semua neh bukan sebab putus cinta ka apa ka . Sebab saya tak bercinta so mcm mana saya nak putus kan ? Takkan nak putus sorang sorang kan ? Macam tak logik plak . Happy segila mana pun saya , saya masih bergelar manusia dan ada perasaan .

Saya sangat lemah . Nama pun perempuan . Ada masalah sikit , nanges entah apa apa . Lepastu mula la histeria . Tersedu sedu nanges . Napas turun naik . Itulah saya . Tapi sejak saya meningkat dewasa neh , jarang lagi dah saya menangis depan kawan kawan . Saya masuk bilik ,kunci pintu dan menangis diam diam . Agak agak tak puaih nanges diam diam , baru jerit . Biar satu rumah gelabah . Haha :DD Sempat lagi kan saya *haha* dengan hampa ? Bila saya jerit tu , maknanya saya tak mampu simpan perasaan kecewa sedih saya sorang sorang . Dan saya juga tak mampu nak share dengan kawan kawan apa yang saya rasa .

Hanya dengan sebaris ayat yang saya terima harini , automatik air mata jatuh . Haha . Entahlah , Dah lama gila saya rasa saya tak menangis . Last saya menangis teruk pun masa saya putus dengan faizi haritu . Hm ,why so serious Iylia ? Why ? Keep calm and look busy , Iylia ^^ Saya tahu apa yang awak awak lakukan harini , ada sebab tersendiri . Boleh jelaskan kepada saya tak ? Agar saya tak terus menerus berperangai , berperasaan mcm harini ? Sesungguhnya , saya sekarang neh bukan saya yang sebenar :') Takde sape nak terus berperangai mcm neh . Tergedik gedik , menangis tak tentu hala , merajuk , mendiamkan diri , buat tak tahu , bersabar dan boleh terima apa saja ? Woo , tokseyh tokseyh ! Perangai kena la molek . Nama pun Iyliaa omeyy . Jatuh saham saya nanti ^^

Ingat , saya takkan terus serbu tak pakai helmet . Come and story dengan saya . Biar saya paham dengan lebih detail . Biar saya padam habis perasaan syaitan yang berkubu dalam hati sekarang neh . Baru la nice kan ? ^^

p palang s : Dari rasa kehilangan kita belajar MENGHARGAI .  Berterima kasihlah pada orang yang telah MELUKAI hatimu kerana dia telah membuat hatimu kuat . Berterima kasihlah pada orang yang telah MEMBOHONGImu kerana dia membuat hidupmu makin bijaksana . 

thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |