Meriah Sokmo ^^ Sukan SMKJ ^^

Posted by AQMAL IYLIA
29/6/2012 : 3.00PM(Jumaat)

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Khidmat Negara .

Kawad kaki pimpinan saya , ahbang awie , ahkak akalili dan ahkak shafilah desa ^^

Disebabkan semalam  saya dah berjanji dengan kawan kawan saya untuk share story dan share gambar di blog , so harini walau mcm mana pun keadaan saya , saya akan tunaikan janji saya tu . Janji ditepati . Hidup Najib ! Err , takmau berpolitik kat sini . Saya belum cukup umur . Haha . Maaf semua . Kang ada plak yang anti saya kerana berblogging sambil berpolitikk . Huh . Hidup Najib ! :DD

Mungkin ramai yang tak tahu dan mungkin juga ramai yang tahu , sekolah saya telah mengadakan Hari Sukan SMKJ kali ke 15 kalau tak silap . Yea , baru 15 tahun ^^ Dan semalam merupakan tahun ke 6 saya meraikan hari sukan kat sekolah serba hijau tu haa . Jujur la saya cakap , dari tahun ke tahun , Hari Sukan sekolah tu akan berubah . Saya rasa masa saya form1 dulu , Hari Sukan lebih meriah . makin lama makin kurang meriah . Mungkin semangat kesukanan budak budak sekarang tak sama macam senior senior depa dulu .

Kalau dulu atlet atlet sekolah semuanya tinggi tinggi belaka , sekarang atlet atlet sekolah koii kecik . Kecil kecil cili padi . Apa faktor budak budak zaman sekarang makin lama makin pendek yea ? Termasuk saya sendiri . Siyes la saya cakap , dulu senior senior saya tahun 2007 , tinggi melangit , happening , happy go lucky and bla bla ^^

Jadi satu hal plak mengimbau kenangan masa first time jadi budak sekolah menengah rendah . Kalau kau jadi junior , memang peluang kau untuk masuk kawad ke atau apa apa cara terbuka luas . Yela kan , kau dah la budak baru . Junior plak . Memang senior senior neh aim kau jea kan :DD Btw , saya pun pernah mengalami sesi gelap macam tu . Yang boleh saya puji ,budak sekolah saya sendiri , depa kalau bab belajaq takde la mau sangat . Ponteng kelas pun rajin . Budak budak hawaq la yang salu buat mcm tu .

Tapi guys , yang rajin masuk acara bila sukan , budak budak yang malas neh la , yang banyak buat kes neh la , yang hawaq neh la , yang pakai tudung singkat neh la , yang pakai celak tebal neh la , yang sumbangkan tenaga depa masa hari sukan . Semua acara depa balun . Baik lelaki baik perempuan . Kira depa neh dah sumbangkan markah kokurikulum untuk sijil depa nanti . Good kan ? Tahniah semua yang terlibat ^^ Ahkak salutee korangsss ^^

So , macam biasa , saya akan share gambar jugak dengan korang . Takde gambar tak meriah la entry . First of all , saya minta maaf atas semua gambar saya yang tak berapa cantik neh . Maklumlah pakai camera terhabis tiptop abad neh :DD
*untuk gambar yang lebih clear , letakkan *cursor* anda di gambar . jangan click :DD
 Ahbang dan ahdek ahdek bombeee ^^
 Moskot depa pun pakai spek tauu . Panas punya pasal . Haha . Depa bertemakan kumbangg . Kumbang bukan seekor . Bunga bukan sekuntum . Kenapa depa tak guna slogann neh jea eh ? Haha . yang penting kawan cheq hat pegang sepanduk *bahaman* tu cunggg ^^ Winkwink ^^
Hat baju putih tu budak pertukaran dari luaq negara . Dia yang kataa :DD Moskot geng geng rentap neh samurai kot kalau tak silap . Sungguh la samuraii . Lepastu terlepas sorang budak PLKN . Dye lari dari kem PLKN semata mata nak menganggotai kawad kaki rentap neh . Boleh tera tu :D Okay , mamat tu nama dye hidzer abd ghani . Baju yang dye pakai tu baju pinjam dari Cik Nad Blue Kebaya ^^ Maklumlah , kami lepasan PLKN .
Atoto ! Hat neh mamat handsome pujaan sekolah . Rasanya ramai dah kot yang kenal :DD Aqasha , agak agak boleh kot noh belanja i makan ayam dirumah sendiri selepas i puji you buat kali kedua neh ? :DD
 Ahli ahli Bulan Sabit Merah penyelamat nyawa ^^ Depa neh tak ramai masa kawad kaki haritu . Cari budak last minit , mana la budak budak nak join kan :)
Oaky , hat lelaki tu tok mudim . Haha . Yang sebelah dye bini tok mudim . Depa dari zaman jepun ^^ Tapi depa tak sekejam jepungg . Takdala , depa neh yang bersusah payah ajar budak budak neh . Hidup Mat Kilauu ! ^^
Nampak slogan depa ? Takkan tak ketaqq ? Haha . Tahniah sebab menang kawad kaki . Otak geliga jea semua . Macam macam depa buat ^^ Good job dude !
Hat neh saya taktau macam mana boleh interprem . *confuse* Hajat saya nak tangkap gambar ahbang PLKN belakang tu , tengok tegok dye jengoih muka , kita pun tangkap laa . Haha . Okay guys , nama Encik baju koko tu , Encik Safuan . Beliau yang menjaga budak budak form6 SMKJ . Sayangg awokkk , cikguu :)
 Ha ! Hat neh semua taiko sekolah . Romeo sekolah pun depa , gengster sekolah pun depa . Adik adik junoir semua depa pegang . Tak caya p taya adek sayaa . Depa sungguh jaga elok adik sayaa . Katanyaa adik saya comel . Yayayaya ;p Depa jea pakai lain sikit sebab depa pemegang bendera kojahanan ^^ Siap calit kat muka team mana yang depa sokong . Mentang mentang la sekarang musim euro . Dan awal awal pagi semalam , saya dah bergaduh dengan salah seorang daripada mereka sebab depa nak ambik pemegang bendera Mat Kilau untuk jadi pembawa bendera kejohanan . Mana boleh ! ;p And guess what ? Im the winner . The best women win ^^
 Neh rumah tok janggut . Sumpah comeyy depa neh . Dengan uniform . Dengan kuning terangnyaa . Tema depa Bola . Selamanya , selamanyaa , selamanyaa Harimau Malayaa ^^ Toing toingg .
Sangat sedih bila rumah sukan jagaan saya dan kawan kawan takde moskot . Pagi tu jenuh pikir nak bagi pakai apa la budak neh supaya nampak juga macam moskot . And last , kami belit belit budak neh . Dah jadi pahlawan melayu zaman pramlee . Haha . Siap dengan keris ^^ Nasib aku tak conteng muka budak budak neh dengan warna hitam . Baru raree !
Mat Kilau sayang Dato Bahaman . Haha ^^ Tetap sayang bak kata aqashaa ! :D
Tudiaaa ! Kumbang besaqq . Comeyy ^^
Time neh , Akram kata *iylia , tangkap la gambaq* . Dalam hati saya *dye ingat camera aku canon ke boleh zoom sampai sana . Membe punya pasal , aku layankann jeaa* Sanggup berdiri tengah padang sorang sorang sebab nak make sure gambaq jelas . Takkan tak sweet ? :DD
*byee semuaa , kite dah nak keluaq padang . wekk* Depa kataa :DD
Hat pakai baju putih kat dalam tu la Akram . Dengan dye la saya gaduh awal awal pagi :D Hat sebelah akram tu tak payah perkenalkan kot . Takkan tak kenal ? :DD *kipaskipas*
Membe baik habiss . Tetapp sayanggg :D
 Taktau apa motif . Okay , neh Ummi . Haha
Selesai jea sukan , sesi mengecat kelas pun bermula . Btw , thankyou so much buat semua yang tolong mengecat kelas termasuk , bigshow , pakdin . Korang semua rajin . May ALLAH bless us ^^

p palang s : Mulakan hari dengan senyuman . *terpaksa* back to normal , Iylia omeyy ^^ Assalamualaikum ^^
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |