Niat dan Tanpa Niat . Happy Birthday ^^

Posted by AQMAL IYLIA
17/6/2012 : 10.43 (ahad)

Guys , malam semalam saya keluar . Eh bukan malam . Saya keluar petang dalam pukul 6.30 sampai 10 malam . Yayaya , memang tiap tiap hari saya keluar . Boring duduk rumah menghadap tb , ternak lemak , goyang kaki , gaduh dengan adik adik . So saya ambil keputusan nak buat aktvt yang berfaedah . Awal tu memang berfaedah gila la . Lepastu aktvt santai tanpa dirancang ^^

Macam neh . Mula mula niat saya nak temankan abang awie kesayangan saya cari some buku rujukan dekat hasani landmark book . Sebab saya pun kena jugak beli satu lagi buku yang masih belum dibeli gara gara kehabisan stok . Bajet lepas beli buku , nak lepaking la dengan Cik Ayu birthday girl dekat kedai dye . Bila saya hantar msg tanya dye ada mana , then dye kata dye keje half day . Nampak gaya memang tak dapek nak lepak kan . Bila dye tanya *awat* baru saya cerita the whole story . Saya kata la saya nak pegi landmark dengan awie dan beli barang sikit . Memang itu jea niat sebenar nak pegi sana . Kebetulan Cik Ayu keje half day so angkut dye sekali dengan menaiki moto tak bergear saya :D Pergi saya bawak , balik beliau yang bawak sebab saya tak nampak jalan bila malam bertandang . Sobs :( Selama neh saya redah jea masuk jalan orang kalau bawak moto malam ^^

Sesampai jea sana , tunggu la si abang awie neh . Makk aii , lama gilo . Haha . Tapi takpa , saya dah paham . Dan saya akan setia menunggu . Haha . Then pegi la pusing pusing tengok phone . Bajet memang nak beli la so usha usha dulu . Abang awie nak beli blackberry . woot woot ^^ Dalam duk usha usha phone tu plak , cik ayu terbeli telepon baru . Haha . Untunglah . Btw , phone to really really nice . Camera pun cun . Cuma sayangnya , phone slide . tapi saya tahu Cik Ayu pandai jaga :) Jangan tanya saya apa model phone tersebut sebab sumpah saya tak tahu :) Dah habis usha , baru la saya pegi menunaikan niat sebenar iaitu mencari buku . And guess what  ? Buku yang saya nak pun takde jgak . Time tu rasa bebai la jugak . Habis satu kulim dah saya pusing cari buku tu . Kematu dah kaki mencari . Hm .

Dan dengan tanpa niat jugak , kami telah menyambut birthday cik ayu . Mulanya tak rancang pun nak sambut tapi dah alang alang birthday Cik ayu so kita sambut la ^^ Kami sambut dekat Honey Bakery taman selasih . Nice la jugak tempat tu . Santai ^^ Wifi pun ada .

 Kek Abang Awie ^^

Kek Cik Ayu birthday girl ^^

Sesi memesan makanan dan minuman .

Okay . sedang gigih berusaha pesan makanan . Take time betul kalau bebudak neh nak pesan makanan . Saya la yang bertanggungjawab kasi arahan *cepattlahhh pesannn* Naik pinauu mata saya pun ada nak pesan makanan pun . Macam macam ada . Dah la menu neh pun besaq gedabak . Sesuai ntok orang orang yang rabun :DD

Setelah selesai memesan , sampai set menu pertama kami . Tapi korang jangan tertipu . Bukan banyak neh jea makanan yang kami pesan . Sumpah banyak . Sampai bateri low nak snap gambar makanan yang lain pun :DD

 Saya punya makanan . Saya makan neh dengan air kosong . Nak makan benda lain tapi tak boleh . Kang termuntah . Sobssss :( Sep bajet betul sape yang keluar dengan saya . Saya tak makan banyak pun :D
 Abang awie punya :)
Neh kami bertiga yang punyaa . Jangan la korang pesan benda alah neh . Tak terhabis . Pakat tumpah kat meja jea sebab cair . Jadi satu keje plak nak spare tisu banyak . Hehe .

 Semangat nak suh orang tangkap gambar dye kan . Haha . Okay , neh abang awie ^^
 Muka habis gembira sebab dapat sambut birthday dye tanpa dirancang . Yeay ! Happy Birthday . Sorry sebab dapat kasi hadiah kecikk jea . Tapi ikhlas tawww ^^
Muka saya selepas kehilangan phone . Waaa :( Saya tak tahu mcm mana phone boleh hilang . Siyes saya taktau . Benda berlaku dengan cepat . Tapi dah dijumpai dah . Saya terletak dekat meja dalam kedai tu rasanya . Neh mungkin gara gara saya tengok abang hindu tu lama lama sangat . Pulakkk :D Kalau betul betul la phone hilang , pakat tak dapat nak gayut la kan .  Dah la dapat kol free .Tapi bila dah dapat kol free , saya plak jadi blur macam kucing kehilangan anak sebab tak tahu nak call sape . Sedih betul situasi saya . Hukhuk

Pastu kami buat la sesi terasa kehilangan dua orang budak neh . Macam macam kami story . Cepatt la rayaaa :(


p/s : Okay dah . Tak larat nak menaip laie dah . Btw , Happy Bornday to Cik Ayu dan Cik Estella Morres . May Allah bless you forever and always :) Assalamualaikum .
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |