Posted by AQMAL IYLIA
15/6/2012 : 8.05 PM (Jumaat)

Saya : Makkk , jum balikkkk kampungggg oo oo balikkkk kampungggg .
Puan : Lets go bebeh :D

Lagi sekali gamaknya mak saya nak speaking london . Itu hanya hiperbola semata mata .

Assalamualaikum warahmatullah wabaraktuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Khidmat Negara .

Mungkin hampa dah boleh detect story apa yang saya nak share harini . Guys , harini hari Jumaat . Cuti sekolah plak tu kan . Boring punya pasal , saya ajak la Puan balik kampung . Samping tu boleh jugak tengok anak sedara saya yang kian membesaq . Okay , memang besaq sunggoh wa cakap lu . Gila bapak ah punya comeii . Ikot makcik dye la neh . Haha . Kay , perasaan sat jea ^^

Untung betul anak sedara saya hat sorang tu . Ramai yang sayangkan dye dan ramai yang sudi jaga dye . Mula mula bagi kat orang neh , lima menet lepastu bagi kat orang neh , lepastu bagi kat orang tu , last last sekali bagi kat saya . Memang lah kan . Haha .

anak sedara : wafiy

please korang jangan terpengaruh dengan gambar neh . Gambar neh time wafiy umur sebulan pun tak sampai . Nampak kecik molek omey omey jea kan . Haha . Sekarang neh takde dah  kecik omey omey neh . Sekarang neh besaq ebab ebab dah ha . Atau bahasa kampung nya semangat . Baby neh kalau debab sikit , montel sikit mula la geng geng veteran neh kata *semangat* . Lebih kurang macam sihat alhamdulillah la :DD Sekarang neh wafiy sangat la debab dan sangat la comey . Sumpah dunia akhirat . Putih gebu . Kalau kau geget pun tak lepas tahu ? :DD

Sempat la jugak tadi gomol gomol ank sedara saya hat sorang neh setelah sekian seminggu tak jenguk dye . Ibu wafiy neh nak wafiy panggil saya makcik . tapi saya sangat la tak boleh terima hakikat . Kadang kadang saya bantai *kak* jea . Contoh :

*wafiyy ! Meh kat kak meh :DD
*Meh wafiy . Kak pegang wafiy :DD

Cuba tuka plak perkataan *kak* kepada *makcik* :

*wafiy , meh kat makcik meh :DD
*Meh wafiy . Makcik pegang wafiy :DD

Atoto . nampak bebeno tua nya . Haha . Kalau guna *makshuu* takpe la jugak . Nampak mcm comey sikit . Macam manje manje pun adoo . Kehkeh . Tadi sempat jugak la , saya sembang sembang ala veteran dengan atok dan makcik makcik saya hat dua orang tu serta suami suami mereka . Macam macam story la keluar . Memang gamat . Kaum kaum ibu neh dh kalut nak tetapkan kaler baju untuk tema raya neh . Itu baru baju . belum masuk part open house lagi . Nampak gaya umah tok la jadi sasaran untuk buat open house macam tahun tahun sebelumnya ^^ Tiba tiba saya tertanya atok :

*Saya : kawan yaa ada la jugak dua tiga orang kat sini . Nanti raya suh depa mai sini jea la nuh . Dekat sikit *wink wink*
Atok : Mai jea la . Atok okay jea ^^
Mak : Hai , ada ka kawan kat sini ?
Saya : Ada la sorang dekat hitech depan hospital kulim tu . Kak angkat ada , abang angkat zaman jahiliah dulu pun ada . Sorang lagi hat yaa cerita kat mak haritu . Yang bakal jadi cikgu tuuu :)
Mak : Oh * Senyumsenyum kambing .

So guys , tunggu apa lagi , raya neh datang rumah tok saya . Alang alang dah dekat neh . Yang jauh kita rapatkan . Yang rapat kita eratkan . Boleh tera tu ? Haha . Kalut jea nak raya . Puasa pun tak ganti lagi . HM -_-

p/s : Bye guys . see yaa ^^ Assalamualaikum ^^ menyakitkan ketika kamu harus berusaha melupakan seseorang yang TAK PERNAH menjadi milikmu ^^
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |