Aku Tak Hot , Aku Tak Kasar dan Tak Lembut ^^

Posted by AQMAL IYLIA
9/6/2012 : 4.06 PM (Sabtu)

Assalamualaikum Warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger dan salam Khidmat Negara ^^

Okay . Harini saya rasa saya blur . Homework muet yang Puan Sooria bagi pun saya masih tak siapkan padahal saya dah berjanji dengan buah hati pengarang jantung saya untuk menyiapkan tugasan tu . Nampak sangat saya gedik . Kayy ! -_-

Ramai yang kata dan tanya saya kenapa dah lama tak update blog . Dan blog saya takde perubahan . Okay la najwa latipp sayang , i busy nak update blog pun . Tak sempat . I busy dengan membe membe tercinta i , dengan family i , dengan kucing i , dengan tunang i , dengan husband i . Haha . So kadang-2 bila nak update blog , i kena curi curi masa then baru boleh update . Itupun bergantung jugak . Kalau mood i rajin barula i update .

Harini saya menjadi pekerja part time dengan membe baik saya yang bakal berangkat ke Melaka tak lama lagi . Entah la , saya rasa macam boring plak duduk dekat rumah weekend neh . So saya mengambil keputusan tolong ayu dekat kedai beliau . Walaupun agak kekok sedikit tapi , ada wa kesah ? Yesterday saya lepak dengan membe laki saya . Ahbang awie nama beliau . Masa tengok syiok sembang dekat Nasi Kandar Nasmir , tiba tiba ahbang awie bukak satu story . Conversation nya lebih kurang mcm neh .

Ahbang Awie : yaa , hang nak tau tak , sebenanqnya epul takut nak teguq hang kat fb . Dye kata hang garang .
Saya : Macam mana dye boleh kata aku garang ? Hm , mungkin sebab aku suka update status kasar kasar kot :)
Ahbang Awie : Entahla . lepastu aku kata dekat Epul , dalam banyak-2 kawan aku , hang la yang paling lembut .
Saya : Hahaha *gelak tak sopan*

Saya bukan gelak sebab si Epul tu takut nak tegur saya yea adik adik semua . Saya gelak sebab saya tak sangka yang Ahbang Awie kata saya lembut . Saya rasa saya neh seperti mak tiri kepada membe membe saya semua . Dan saya rasa saya garang , tegas dan mungkin berdisiplin KOT ^^ dan mungkin hati saya tisu sikit . Sebab saya mudah mengalirkan air mata . Guss what ? Haritu saya baca paper pasal budak PLKN dekat perak tu kena berpindah ke kem lain dekat kedah dan sewaktu dengannya . Ada la photo budak-2 tu nanges sebab terpaksa berpisah . Lagipun dorang dah empat minggu bersama then kena pindah kem PLKN lain plak gara management kem tersebut . Masa saya tengah baca artikel tu berselang seli dengan gambar , saya pula yang menangis . Saya paham perasaan dorang bila terpaksa berpindah dan berpisah dengan wira wirawati . Sebab saya juga pernah mengalami situasi berikut .

Okay , lupakan . So semalam saya tanya dua orang yang penting bagi saya . Soalan nya berbunyi begini . *eh , you . You rasa i kasar ke lembut ?

Jawapan :

Orang penting pertama : Bagi i you tak kasar pun . I rasa you kasar just dengan membe you , dengan adik-2 you dan orang sekeliling you . Tapi bila you dengan i , you tak kasar pun . And i rasa you neh sangat sayangkan kawan kawan you , you tegas dan you berdisiplin kot ^^

*why mesti ada *kot* ! Grrr *

Orang penting kedua : I rasa you kasar sekarang . Dulu you lembut jea ^^

I bagitahu orang penting kedua yag i kasar mungkin disebabkan faktor keadaan dan situasi yang memaksa i jadi kasar dan tak selembut dulu ^^ Hehe .

Yea guys , saya mengaku . Kadang kadang keadaan memaksa saya berubah . Situasi demi situasi membuatkan saya lebih tegas , lebih matang dan tidak terlalu kebudak budakan . Dan lebih SERIUS ! Takot tak ? Haha .

Btw , wanna say thankyou to our PM , Datuk Najib for coming yesterday . Janji ditepati Datuk . Well done ^^  Sudi jugak Datuk datang Kulim yang sedang meningkat naik neh . Sanggup jugak Datuk berpanas dan bermendung dengan rakyat jelata . Pehh , semangat kan saya ? Haha . Nak ucap tahniah jugak dekat para belia yang support dan berkonvoi dengan Datuk . Habis jalanraya penuh dengan tshirt oren jea . Berpinar mata saya . Elakkan merempit ! Banyakkan aktiviti kemasyarakatan dan kerjasama . Jyeah !

P/s : Selembut mana dan sekasar mana seorang perempuan seklaipun , hati seorang perempuan mudah tersentuh ^^ Assalamualaikum ^^
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |