My Satria Neo Yellow Yellow One .

Posted by AQMAL IYLIA
14/6/2012 : 7.30 PM (Khamis)

Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Khidmat Negara ^^

Kenanglah daku dalam doamu . Sayang , sayang , sayang ^^

Ha . Ada la tu yang mengharapkan saya upload gambar satria neo omey saya tu . Haha . Sebab tu laju jea tekan entry saya hat satu neh kan ? Sampaii hatii :D Okay . Ramai yang kata bahawa mereka mereka di luar sana terutama mereka yang selalu usha blog saya , tak biasa dengan penggunaan ayat skema saya . Lagi lagi bila saya guna *Saya* dan *awak* dalam dua entry saya sebelum neh . Siap kata ada yang nak  loya , muntah serta migrain , lumpuh , buasir la hape la  . Melampau kan dorang ? Sekeh pakai penyapu satgi , bersin sebulan :D Selalu macam tu tauu . Mencikkk ;p

Sekali sekala jea pun saya berbudi bahasa dengan begitu molek neh . Tak lama lagi kembali la ayat ayat kasar saya yang entah apa apa tu . Stended ah tu kan . Saya remaja yang masih memerlukan kebebasan tapi taknak la totally bebas . Takut terpesong . Haih . Simpang malaikat empat puluh empat ^^ Macam biasa harini , pergi sekolah belajar . Macam biasa juga , subject Pengajian Am sentiasa akan menjadi tanda tanya bagi saya dan membuat saya rasa pelik macam *apa neh ? apa neh ?* Subuh subuh lagi saya bangun dan cuba cari semangat yang hilang . Sampai sekolah , saya akan terbangkan semangat yang hilang tu dengan menggantikan semangat yang tak dapat digambarkan dengan kata kata sebab first of all , saya kena kuatkan semangat untuk menghadap student student lelaki yang selalu buat saya gelak disamping ilmu yang diajar terbang pergi begitu sahaja kerana gelak terlalu banyak :DD kenapa la mereka terlalu lawak ?

Balik sahaja sekolah , rehatkan badan kerana petang tadi Puan sudah buat appoinment dengan saya untuk bawa saya ke kedai buku untuk beli bukubuku  rujukan . *skema tak hengat* Memang penat ah . Saya rasa mcam tak cukup rehat jea minggu neh . Tepat pukul 5 , saya drive ke kedai buku . Bukan saya drive . Puan yang drive . Lembu punya susu , sapi dapat nama . hm :) Hampir sejam jugak saya dalam kedai tersebut . Kerana saya perlu memilih buku yang terbaik , yang senang untuk saya fahami . Dan akhirnya saya jumpa buku neh :

                                                              RM 40.00
empat puluh hengget wok buku neh . Gelabah betul saya nak beli sebab buku buku yang saya beli neh menggunakan duit Puan .  Sumpah saya jadi tak sampai hati tapi nak buat mcm mana kan . Nak belajar punya pasal . Lalu saya pun ugut auntie tu dengan meletakkan pisau di leher beliau . Saya paksa beliau kurangkan harga buku neh , and guess what . At last dye bagi kurang dua hengget . Haha . Takdela , saya beli banyak buku so dye kurang kan dua hengget sehingga sepuluh hengget bagi setiap pembelian buku buku saya . Terima kasih Kedai Buku Gemilang . Memang gemilang ! Saya beli buku seperti di atas dengan tiga buah lagi buku iaitu Pengajian Am , Pengurusan Perniagaan ,dan Bahasa Melayu  . Cuma Seni Visual saja yang belum dibeli sebab takde stok . Tak Ohsem ;p Haih ! Susahnya kalau tak bekerja . Duit pun takde . Kalau ada duit , takde la ralat sangat nak beli keperluan neh semua . Waaa :(

Sudah selesai pusing Taman Selasih , masa otw nak balik tu ha , saya Tertengok MJ . MJ tu bukan orang yea , nak . MJ tu sebuah restoran yang diberi nama Mutiara Junjong . Hm . Banyak betul kenangan dekat restoran tersebut . Kat situ la saya salu lepak dengan rakan seperjuangan lepas balik jea dari Landmark . Sampaikan abang abangg restoran tu dah kenal kami dengan begitu baik cuma tak sempat tukar tukar number sahaja ^^

Rakan seperjuangan pertama : Fatin Nabilah Kamaruddin (Shah Alam)

Rakan Seperjuangan kedua : Asyraff Saidin (Melaka)

Guys , neh amaran untuk both of you ! Please jangan lupa i kat sini yang sentiasa menanti kepulangan korang . Tiap tiap hari tengok kelendar . Siap kira berapa hari lagi nak raya walaupun i tak ganti puasa lagi sebab hampa balik time raya neh jea kan :( Waa , imishyou and imishyou . Tak penah lekang nama hampa meniti di bibir kami . cewah :DD''

Dah , merepek entah apa apa saya neh . Masa hampir hampir nak sampai depan IPD kulim , ada dua bijik kedai kereta . Saya pun ajak la Puan singgah . Keluar jea kereta , then saya cakap kat Puan :

Saya : mak , i want that car as soon as possible please .
Puan : Which one ?
Saya : That yellow yellow one . Satria Neo .
Puan : ^^

Mesti korang kata , *gamaknya mak iylia nak speking london bagaii . Amarekaaa sunggoh* . guys , mak saya cakap dalam bahasa melayu kedah la . Saja translate . Baru la nampak antarabangsa sikit . Haha . Ending for today , saya tangkap cintan dengan kereta tersebut . Makkk ! Im begging you . I want that car :(

p palang s bak kata encik nazif : Selagi saya tak dapat apa yang saya nak , saya akan jadi gila . Tapi kalau tak dapat juga , saya redha :) Assalamualaikum ^^
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |