Nauzubillah Punyaa Dugaan ^^v Tolong Jangan -_-

Posted by AQMAL IYLIA
1/7/2012 : 9.30 PM (Ahad)

Assalamualaikum warahmatullah wabaraktuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Khidmat Negara .

Mengantok nauzubillah taktau nak kata la pergi sekolah tadi . Time nak balik segaq kemain . Hm .

First day sekolah selepas cuti dua hari bukanlah sesuatu yang begitu menggembirakan . As we know , hari Ahad adalah hari yang sangat err , sangatt taktau nak kata . Kalau program tb pun tak best tawww . Hari Ahad selalu spoil kan my mood . Hari Ahad la saya datang lambat ke sekolah tapi tak penah kena denda okayy . Helo , im kakyongg sekolah okayy ^^v

Masa otw nak naik bukit ke sekolah , saya terjumpa classmates . Saya tanya beliau :

Saya  : Pewwitttt ! awok , awokk , pagi pagi neh subject apa ?
Awok : Lempanggg nak ?! Awok , pagi neh ada sejarah 4 masa . Sampai pukul 10.20 am .
Saya : Damn ! Empat masa kot . Aku nak buat apa empat masa tu ? Takkan nak tdo plak . Adeh . Neh nak marah neh . Aku datang sekolah pukul 11 satgi pun takpa . Boleh mimpi aaron ajis takpun beto khusyairi sayamm . Ohhhh , betooo ! *dalam hati*
Awak : -_-
Saya : buat muka buat muka . Grrr

Selalu pagi pagi bila sampai sekolah , saya lepak kantin dulu tengok membe membe makan . Tapi harini dengan mata yang tak mampu nak bukak , saya tunjukkan arah naik ke atas kelas kepada apam wany . Tandanya saya taknak lepak kantin pagi neh . Ngantok -_- Toleh belakang tengok tengok nadea terkedek kedek jalan dengan lenggang lenggoknyaa . Dia datangg :DD

Dengan muka sombong sambil mulut muncung sedepa saya jalan tanpa hirau orang depan , belakang , tepi . Konon konon takde mood plus ngantok bagaii . Entah apa apa . Sape nak saya berlakon watak mak tiri ke pembunuh upahan ke , boleh la call saya . Memang layak sangat ah muka saya neh . Tapi time pagi jea . Kalau dah masuk tengahari sikit , muka dah macam nora danish sikit . hm ^^v Kalau nora danish kena bawak watak heroin jea kayy . *demand*

Sambung balik ! Saya naik kelas yang mempunyai tiga tingkat . And guess what ? Kelas saya tingkat tiga . Takkan tak penat ? Semput huphap huphap tara nak sampai tuh . Lagi penat bila sampai kelas tapi takde sorang pun perempuan . Ish ! Dengan muka tebalnya , masuk la jugak kelas . Dah sampai atas , takkan nak turun plak . Kang junior junior kata saya gila plak . Saya ushaa tempat sayaa , terus berjalan jalan itik dan duduk . Duduk diam tak cakap sepatah pun ! Penat weh . letak beg , cari phone then hantar msg ^^v Macam biasaaa la kan .

Dah hantaq msg , lentok pala atas beg dan memang otak blur habis neh . Salunya saya cerdik , pintar , aktif pagi pagi . *tipu* . Tepat pukul 8 cemtu , masuk la cikgu sejarah kesayangan semuaa ^^ terangguk angguk saya dengar cikgu mengaja . lagi terangguk angguk sebab saya tak ambik subject sejarah . Saya pun buat buat la baca buku pengajian am . Saya taknak tido . Nampak macam tak sopan dan tak hormat cikgu plak nanti -_-

Cikgu sejarah neh juga dah berapa kali tanya saya :

Cikgu : awokk , taknak ambik sejarah ka ? Dah pikir habis dah ?*
Saya : Awokk , saya tak ambik saya rasa . Jujur saya cakap selama neh , saya asek gagal jea sejarah . Tapi mai SPM hari tu jea dapat B plusplus . Saya rasa saya takleh bawak . maafkan sayaa -_-
Cikgu : Takpala awokk , pendaftaran subject ada lagi beberapa hari , awokk pikir la dulu eh :)
Saya : Yala cikgu :)

Sampai sekarang saya tak fikir . Hehe . Bukan apa awok awok semua , kadang kadang kita tahu apa yang kita mampu buat dan tak mampu buat kan . Sejarah bukan la satu subject yang akan memberikan keputusan yang menggembirakan kalau saya ambil -_- Saya takut gagal mcm dua tahun sudah . Dapat result sejarah jeaa , pen merah jeaa yang keluaq . Tiap tiap tahun okay guys . Sumpah saya cakap . Saya akan gagal untuk setiap paper sejarah . Korang mampu jujur macam saya ? hehe ^^v

p palang s : lakukan sesuatu mengikut kemampuan . Jangan buat sesuatu melebihi kemampuan jugak :) bersederhanalah dalam semua hal . Cikgu kata , manusia lemah dengan mengantuk padahal alis mata kita neh bukannya berat sangat kalau kita p timbang . Tak sampai satu gram pun . Kalau tengok bola boleh plak tak mengantok . *Sila Terasa* bye . Assalamualaikum :)
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |