Welcome Nifsu Syaaban ^^

Posted by AQMAL IYLIA
4/7/2012 : 6.44PM(Rabu)

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Khidmat Negara Salam Nifsu Syaaban ^^v

Untungkan depa masuk petanque tapi saya tak masuk . Bukan saya taknak masuk . Tapi saya tak reti main acara tu . So saja jadi pompom girl jea kat belakang tanpa keluarkan suara . Btw , team team yang masuk semi final harini bermain ditemani hujan yang tak rintik sangat la kan . Lebat jugak ah . Totally , memang sengit  game harini . Iyela kan , yang terbaik bertemu yang terbaik . Memang peratus nak menang tu susah sikit la . Glad to see bila students form6 yang join . Walaupun ada yang first time main , tapi boleh masuk semi final tu , kira terer laa ^^v

Esok waktu rehat , game final pulak :) Yang bestnya dua dua team adalah team lelaki . Sama hebat sama kuat sama besaq sama tinggi tapi berlainan saiz kasut :DD I guess . Harini juga , pihak sekolah dalam proses nak pilih pemidato untuk dihantar bertanding Ahad neh di SMK Sg Kob :) Antara pemidato yang dalam proses pemilihan Aqashaa , jamri dan Syafikah . Three of them , semua okay , semua tiptop , semua hot . Haha . Pandai pandai la cikgu pilih yang terbaik . The best among the best ^^v

Okay , seronok tu seronok juga . Btw , harini saya nak share something important yang you guys as muslim should know . Maybe tak semua orang ingat hari neh . kalau pasal Valentine day ka , game euro ka , hari perhimpunan bersih ka , hari team Malaysia lawan bola ka , mungkin korang ingat . Bukan korang saja , saya pun . Tapi tentang hari yang saya nak share ngan korang neh , memang jarang jarang org ingat .  Saya sendiri pun tak ingat . Alhamdulillah , membe membe fesbuk saya yang mengingatkan saya dengan teman teman yang lain . Thankyou guys ^^v

Bermulanya waktu maghrib , maknanya kita dah masuk hari baru . Contoh kalau harini hari rabu , maghrib kejap lagi dah hari khamis . Ada paham ka ^^v Kalau tarak paham , sila tanya saya atau sape sape saja . Hehe . Korang penah dengar kan pasal malam nisfu Syaaban ? haaa , hat tu la saya nak cheqita neh . Bukak mata luas luas nah ^^v malam nisfuu syaaban merupakan malam yang ke lima belas sebelum puasa . Malam nisfu Syaaban juga dipercayai , amalan kita akan dibawa naik oleh malaikat untuk ditukar dengan lembaran amalan yang baru setelah setahun berlalu . Takkan tak ohsem ? :)

And , jangan lupa baca yasin malam neh . Sila penuhkan masjid masjid atau surau surau berdekatan . Penuhkan kedai nasi kandaq boleh plak sampai subuh semata mata demi euro , takkan yang neh tak boleh plak kan ? Kita taknak kan rasa terhina sampai mcm tu sekali ?

Nabi Muhammad S.A.W telah sarankan kita semua neh supaya berjaga sepanjang malam kerana taknak amalam kita diangkat atau diambil ketika kita tengah tidur ^^b korang tahu kan , banyak fadhilat yang korang dapat dalam bulan Syaaban neh kalau korang amalkan apa yang patut diamalkan . Contohnyaa :

*banyakkan puasa sunat .
*Banyakkan berdoa dan berzikir dan berselawat kepada Rasullullah ^^v
*Bertaubat !

Insyaallah kita mampu buat semua neh . Sama sama kita saling ingat mengingati . Insyaallah . Baru la ada barakah ! ^^v Puasa pun dah nak dekat kan , bagi menyemarakkan lagi semangat nak sambut Ramadhan yang tak lama akan datang , saya dah tukar lagu blog saya . So enjoyy yea . Puasa dulu baru raya ! :)

p palang s : Perempuan tak suka bila lelaki yang disukai nya , memuji kecantikan perempuan lain di hadapannya . Take Note ! Haha . Assalamualaikum ^^v
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |