Tiga Suku Macam Aku Pun Ada Perasaan La Weh ! ^^

Posted by AQMAL IYLIA
11/7/2012 : 9.54PM(rabu)

Assalamuaalaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Khidmyya Negara

Awokk ! Kite sedih awokk *lap tayar moto* sobs . Orang mengata kite awok . Apa la eh dosa kite kat dye eh ? Mungkin ke saya terlanggar pasu bunga dye ? Takpun terambil seketul batu peliharaan dye . Hm . Sampai suko suko jo mengata kite tak tengok kiri kanan . Sobs lagii sekali .

Bertambah sobs*sedih* bila yang mengata saya tu seorang makcik yang hanya tunggu masa nak kiok . Sampai nya hati makcikkk ! Mencikk kay mencik ! Apa yang lebih membuatkan saya hangat hati , panas telinga , ketaq kaki , menggigil tangan adalah kerana makcik tu mengata saya depan Mak kandung saya sendiri . Mesti sedih hati mak saya bila orang canang cerita pasal anak dye yang menyakitkan hati . Padahal si ibu tu sendiri tahu yang anak dye tak sejahat tak seteruk seperti yang dicerita :( Hati ibu mana yang tak sedih awok .

Makcik itu canang cerita yang saya selalu keluar dengan laki . Ajak laki lepak kat depan rumah la .  Bawak membe membe datang rumah la . Saya rasa lelaki yang selalu keluar dengan saya , lepak rumah saya dengan membe membe lain cuma abang awie saja . Kalau keluar pun bukan kami keluar berdua . Beramai ramai . Keluar berasingan pulak . Takdenya kami menarik duaa , peluk sampai sesak napas atau sampai seat terlebih ruang . Hm . Saya masih tahu batas dalam pergaulan . Sila bagitahu saya dengan laki mana lagi yang saya keluar selain awie ? Ada ? takda kan ?! Kerana hanya awie kawan lelaki saya yang sentiasa ada dengan saya time susah senang saya .

Saya hairan , kadang kadang saya musykil . Apa agaknya salah saya pada mata makcik yang semakin dimamah usia tu ? Kenapa beliau tak berfikir sebelum bercakap ? Kenapa dye perlu canang benda yang tak betul ? Why always me ? :( Kenapa dye tak check dulu macam mana anak dye yang sebenanqnya . Baik sangat kah depa , alim sangat kah depa , ikot cakap sangat kah depa , kurang ajar sangat kah depa . Bila dye menunjuk satu jari kearah saya , seolah olah empat lagi jari itu menunjuk balik ke arah dye . Makcik , sebelum mengata anak orang , tengok la anak sendiri dulu . Berapa kali dah makcik dapat malu gara gara anak sendiri ? Ada saya dan family kecoh sana sini , canang bukan bukan pasal anak makcik ? Maaf juga kalau saya kata bahawa saya rasa saya lebih mengenali baik buruk anak makcik daripada makcik sendiri :)

Makcik , setiap orang ada hati dan perasaan . Begitu juga dengan ibu kandung saya dan saya sendiri . Kadang kadang saya rasa bengang bila diperlakukan macam neh . jangan ingat saya neh macam orang tiga suku , saya boleh bia jea apa orang nak kata . Macam masuk telinga kiri keluar telinga kanan ? Selagi saya bergelar remaja , saya tak la begitu sabar untuk biarkan semua neh berlaku mcm tu saja ^^v

Saya nasihat kan serta saya merayu kepada makcik , cukup cukup la menjaga tepi kain orang . Kain makcik yang terkoyak tu , makcik tak sedar ke ? Malu la kalau orang tengok . Jangan sampai bahu berat sebelah makcik . Sama sama kita hormat privacy masing masing . Saya dan family buat hal kami , makcik dan keluarga makcik , buat hal keluarga makcik . tak perlu lagi la nak berbaik baik ambil tahu hal keluarga saya lagi dah . Sudah cukup cukup sudah ^^

p palang s : kalau kita nak orang hormat kita , pastikan kita hormat orang tu dulu :) Bye
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |