Al Quran Sepanjang Ramadhan :) Saya Takde La Baik Sangat .

Posted by AQMAL IYLIA
22/7/2012 : 11.00PM(Ahad)

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1blogger salam Khidmat Negara . Salam Ramdhan .

Hye awak . Kita buh lagu baruu . Perasan tak ? perasan tak ? hehe . Lama tak lama jugak la lagu neh . Blur sangat dah taktau nak buh lagu apa . Nak buh lagu raya macam awal sangat tak korang rasa ? yela , kita semua kan baru dua hari puasa , tapi dah kecoh pasal raya . Hm , last last duk ulang balik buh lagu yang pernah kita buh duluu . Sorry kalau boringg . Kalau anda boring , boleh pergi ke blog seterusnyaa ^^v terima kasih sebab sudi meluangkan masa untuk dua saat . Sangat appreciate :) really , i really mean it .

guys , harini saya masih ke sekolah . hari pertama sekolah setelah bermulanya ibadah puasa . Memang penat sikit la :) sikit sahaja . Sumpah tak banyak . Paling sakit kepala ,bila tiba tiba saya sakit perut yang teramat sangat dalam kelas tadi . Hm . Tak bestnyaaaa . Terpaksa berpura pura sihat . gelak sana sini . Hipokrit sebentar :( gastrik ke saya ? apendiks ke saya ?

Insyaallah tak :) Saya dah biasa semua tuu . Insyaallah juga allah lindungi saya sekarang neh walaupun saya bukanlah salah satu hamba yang boleh dibanggakan . tapi saya mencuba :( *lap ayaq mata* okay . be serious iylia . terang terang kita semua tahu , kalau nama pun puasa , mana ada waktu rehat kan . kalau ada pun bukannya dapek makan kan . Kantin pun tutup kan . bankrap la kantin untuk sebulan kan . takpa takpa , ummi kaya kan ? ummi tuu owner kantin sekolah . baik beliau . Pemurah plak . Alhamdulillah . moga makin murah rezeki beliau sekeluarga . Insyaallah :)

Bila waktu rehat , saya dan bebudak kelas dikerahkan agar mengajar adik adik junior mengaji . Takpa takpa . selagi benda tu tidak mendatangkan dosa tapi memberikan pahala , kita digalakkan melakukannya . so kita bahagi bahagi kan student form6 bawah dan agih kepada setiap kelas . And guess what , saya offer diri untuk mengajar kelas budak budak paling nakal dalam sekolah tu saya rasa . Cikgu cikgu pun tak mampu nak handle dorang .  Saya rasa agak tercabar bila cikgu cikgu pun susah nak handle depa . So dengan berbesar hati dan eksaitednya , saya siap sedia mengajar kelas yang menggerunkan itewwww .

Salah satu sebab saya offerkan diri ke kelas tu sebab adik saya salah satu pelajar kelas tuu . Sambil menyelam minum air . Dalam masa yang sama , boleh pantau adik sendiri . nampak adik buas sikit , boleh lempang . Adik tak adik . Salah tetap salah .Itupun kalau dye buat salah . Saya tak menghukum orang tanpa sebab yang munasabah . Saya tak gilaa . Hehe . Jujur la saya garang sikit masa masuk kelas dorang dengan dua lagi kawan lelaki . Ada yang cuak dan mungkin ada yang tak suka saya . Mintaa maaf dari hati . Saya pegang amanah yang diberikan , jadi amanah tu saya handlekan sebaik mungkin . belum masa nak main main . lagi lagi berkaitan dengan agama . Saya kena ajar depa baca al quran . Boleh ke kita nak main aci ligan , nyorok2 takpun main batu seremban atau main congkak ? memang tak ah kan ^^v

Sikap saya dalam kelas budak budak tu tadi bukanlah sikap saya yang sebenar . Ustazah kata *jangan bagi muka sangat kat budak budak kelas neh . Tegas sikit . Buat la nak buat apa pun , yang penting jangan tabuh depa* . ituu jea pesan ustazah dekat kami bertiga :) Saya bukan jenis garang la . Bukan saya tuu . Saya kalau boleh nak jaa happy happy mengaja benda baik dengan hampa . Tapi hampa pun kena la baik . baru adil yea tak ? Saya nak puji kemampuan derta kelancaran adik adik neh baca al quran . Alhamdulillah takde masalah dalam bacaan . Ahkak pun masih belajar al quran . Khatam berapa kali pun ahkak masih belaja . Kita sama jea ahdek ahdek . Cuma ahkak dah dewasa , kau budak budak sikit . hehe

Ahkak pun masih hina dek . ahkak dah lama tinggalkan al quran . Ahkak busy dengan hal dunia . Sampaikan ahkak tak sempat pun nak luangkan masa dengan quran yang merupakan petunjuk kita semua :( hm . Dulu ahkak rajin . Ada tadarus al quran jea , ahkak join . tapi bila dah makin besar , makin jauh plak ahkak dengan semua tuu . Astagfirullah :( Ahkak jujur dengan korang neh . jangan ikot jejak ahkak . Bulan puasa neh jea ahkak nak dekat dekat sikit diri dengan al quran  lagi indah bila ahkak dekatkan diri dengan alquran sambil ditemani adik adik yang memang nakal gilos :) adik Tolong ahkak , ahkak tolong adik :)

p palang s : bye adik adik . See you tomorrow . Ahkak tahu hampa baca blog ahkak . Thankyouu :) Salam ^^v
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |