First Presentation in July 2012 :)

Posted by AQMAL IYLIA
13/7/2012 : 12.02 AM(Jumaat)

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Khidmat Negara .

Hye everyone ^^v Long time no see . Harini hari khamis dah ken ? ken ? Harini ada assingment sempena cuti untuk dua hari neh . Memang nice la kan nak kena perah otak bagaii . Kalau cuti neh susah la sikit nak enjoy . Ada jea kerja yang cikgu cikgu bagi :) Kadang kadang saya buat , kadang kadang saya tak buat . Ikot kerajinan jiwa remajaa saya jugak laa . Hehe .

Assingment yang saya and the geng dapat minggu neh oleh Puan Sooria kesayangan Akram adalah tentang penyakit penyakit yang jarang kita dengar or anything pasal penyakit yang ada kat dunia neh like parkinson and bla bla . Jujur nya saya takde la tahu sangat pasal penyakit penyakit neh . Saya cuma tahu penyakit basic jea . Contoh : demam , selsema , batuk , sakit jantung , darah tinggi , kencing manis . Semua neh penyakit yang selalu ada kat malaysia neh haa . Tapi rasa macam tak best plak presentation kami nanti kalau present penyakit penyakit basic neh . Sebab totally semua orang tahu punca , faktor , kesan , cara nak rawat and bla bla . Tak menarik la nanti kannnnn ? ^^v Takde curlassss you ols !

jangan ingat masuk form6 neh , belaja sama setaraf selevel macaam budak budak junior lain . Kami neh juga diajar semua yang diajar di Uni or Poli sebab cikgu ckgu nak kami biasakan dengan semua neh . Agar bila kami berjaya sambung belajar di peringkat lebih tinggi nanti , kami tak cuak sangat , tak gelabah sangat :) So kami neh takde beza pun dengan budak budak U , Poli or matrik . Take note yeah :) Perbezaan kita hanya yuran lebih murah , masih pakai baju sekola , bangun awal awal pagi , hadir perhimpunan dan masih menghadap adik adik junior . Thats all :) Ada yang kata *apa barang pergi sekolah ? pakai baju sekolah lagi ? Haha* okayy , gelak syaitan disituuu . Neh awokk , pakcikkk kauuuu lah ! Macam la sebelum neh kau tak p sekolah . Apa kau masuk sekolah juvana ka apa ? ke taraf pendidikan kau hanya sampai tadika jea ? Hanya tahu nyanyi lagu twinkle twinkle litte star ? Puih ! Cetek ilmu !

Sorry , teremosional . Hehe . So tadi kita pun mintak tolong dengan pak angkat kesayangan kita . Kita panggil pak angkat kita , pakcik google . I really love him . He help me alot before . Mumuahs pakcik google . Bluerk . Dalam duk search google tu , memang sumpah banyak la penyakit yang jarang jumpa and bla bla . Dan menarik perhatian saya adalah penyakit Kawasaki . Pergh ! Nama penyakit takde lagi hebat ke nokkk ? Dah macam nama jepun kauu .

Penyakit kawasaki neh penyakit yang sering mengganggu kanak kanak terutamanya . Dan begitu malang sekali bila penyakit neh belum ada ubat nya . Kalau kau nak tahu lebih lanjut , sila search google . Saya tak berapa rajin malam neh untuk detailkan info pasal kawasaki lamborghini toyota ddan sebagainya . Ingat , penyakit neh sering menyerang kanak kanak ! Tolong awasi anak anda . Elakkan bermain pada waktu senjaa  :DD Takde kaitannn *

Dannnnnnnnnnnnnnnnnnnn , tadi dengan sukacitanya saya minta tolong kawan kawan fesbuk berikan saya penyakit penyakit pelik yang depa tahu . And guess what . feedback yang saya dapat begitu memberangsangkan makkkkk , nyah ! "DD let see the comment yeah :)

Muhammad Nur Faiz Zin : penyakit mental *okay , masih boleh diterima*
Megat Md Syafiq : penyakit lupa benda . * i guess mungkin dye nak kata penyakit amnesia or what takpun dye bergurau sendaa dengan saya . Who knows . Hehe*
Haziq Fakhrul : penyakit kencing tawar . *err , sat nak pikiaq*
Aqasha : penyakit kentut berdarah *okay , hat neh dah mula merepek . Is that like buasir ? Huk*
Mugiwara Alang : penyakit mai fesbuk . *hat neh tayah buat research pun orang tahu tentang penyakit neh . Salu orang muda la yang dapat penyakit neh . Termasuk awok awok semua . Saya tak ! :)
Mohammad syafiq : *this guys list banyak penyakit siap kasi link lagi . Btw , thankyou shafiq :) sorry tak dapat nak listkan penyakit yang dye kasi . Banyak sangat .

Membantu kan dorang neh ? Sayangg awok awokk semuaa . grr *geget bantal* So guys , penyakit apa yang fun bagi korang ? kasi share sama i la , boboyyyyy ;p inbox me or leave your number here . Haha . *sumpah main main* Cheq takmauu number hampaa . kecuali kalau cheq mintak secara serius sahaja . Hehe . Macam la korang kesah kan ? sobs ! Sape la nak perasaan retis macam saya neh kan ? Menyanyi pun dekat konsert konsert jea . tak layan ah kelab kelab neh , majlis tertutup bagai :DD

Tapi kan , tapi kan , tapi kan , kite teringin benoo nak buat research atau present pasal penyakit albino . bagi saya penyakit neh sangat sangat unikkk tahuu . Tapi saya kena tanya pendapat team membe saya dulu . Then kalau semua setuju , baru boleh buat slide show then present depan bebudak ^^v Dah lama tak berdiri di khalayak ramai . Mesti tersiput siput dan tergedik gedik saya depan tu nantii . Haihh =='

Apa pun , wish me luck untuk presentation saya ahad neh :) i will do the best . im the best , im the best , im the best . Oh yeahhh ! "DD

p palang s : stop membuli . tu bukan budaya kita ^^v Bye , adios amigos !
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |