Cantik Itu Kelebihan Weh Tapi Semua Tu Sementara ^^

Posted by AQMAL IYLIA
2/7/2012 : 4.34PM(isnin)

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam khidmat negara ^^v

Kadang kadang bila kita bercinta dengan seseorang tu , kita mesti akan rasa pasangan kita sekarang neh la akan jadi pasangan hidup aku yang sah suatu hari nanti , insyaallah . Selalu perempuan atau kaum kaum hawa neh la yang selalu berfikir jauh mcm neh . Jujur , kami yang berkaum hawa neh , bila bercita dengan orang orang yang betul dye sayang , dye mengharapkan pasangan dye itu akan jadi seseorang yang sah untuk diaa ^^v

Tapi orang yang kita harapkan tu la yang selalu nya akan pergi meninggalkan kita . Orang yang kita harapkan tu la dengan mudah melepaskan diri kita tanpa sebarang sebab yang kita sendiri tak pasti . And sebagai perempuan atau gadis omeyy yang sentiasa cool bila diputuskan oleh pasangannya , beliau hanya akan kata *kalau itu yang awokk minta , saya akan ikotkan* . Tapi abam abam , Sebutir ayat mcm tu tak bermakna , si gadis dengan penuh rela melepaskan awok . Beliau juga berfikir yang mungkin neh yang terbaik takpun malas nak tanya banyak , so bila abam minta putus , dye ikotkan jea . Padahal dalam hati seorang gadis akan tanya kepada diri sendiri *mana silap aku ? Kenapa dye nak tinggalkan aku ?*

Dan as usual jugak , perempuan akan menitiskan air mata tanpa dipaksa pun . Tak perlu pun kau letak bawangg ke colgate ke bulu kucing ke kfc ke depan mata ntok keluarkan air mata . Dengan sendiri dye turun . Tanpa paksaan . See ? Begitu lembutnya hati perempuan . Subhanallah ^^v Saya pernah dapat satu pengalaman yang gila ohsem yang mengajar saya erti kesabaran yang sangat sangat tinggi ^^v  Tiba tiba saya diputuskan atas sebab yang entah bukan bukan . Mentah mentah jea saya ditolak selepas sekian lama menunggu . Malas nak fikir panjang , saya relakan kepergian orang tersayang tersebut . Haha . Dan sampai sekarang , begitu jarang dan kadang kadang dan tak selalu dan tak pernah dah contact . Contact sekali dua . Saya cuba hantar msg , kadang kadang tak dibalas sampaikan satu tahap saya ambil keputusan jauhkan diri sampai sekarang . Niat saya hanya taknak putuskan tali persahabatan dan saya taknak dicop sebagai *gila talak* . Haha

Kita kena tahu guys , jangan dikejar kepada orang yang tak sudi :) Kerana orang yang tak sudi itu , sesungguhnya tak layak untuk kita . Kita hanya kejar kepada yang sudi sahaja . Kejooo yop kejooo :DD Btw , kepada semua ex ex saya , you guys did a good job . Ceh :DD May ALLAH bless you all the time ^^v Whatever yang korang dah buat kepada saya , saya maafkan dengan sepenuh hati sayaa . Silap saya kerana pilih seseorang yang tak sempurna untuk saya :) Bukan saya nak kata saya sempurna , tapi saya hanya layak untuk orang yang tahu menghargai diri saya yang tak cantik ini ^^

Saya tahu saya tidak cantik, tapi walupun saya tidak cantik . Saya tetap ada KELEBIHAN , kerana saya tidak cantik . Maka, saya tidak mendapat FITNAH dan CEMBURU daripada wanita-wanita lain . Kerana saya tidak cantik , maka saya tidak mengharapkan PUJIAN dari mana-mana lelaki atau wanita dan akhirnya kerana saya tidak cantik , saya MENEMUI insan IKHLAS mencintai saya seadanya ^^v
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |