Olimpik London 2012 =='

Posted by AQMAL IYLIA
31/7/2012 : 12.21 AM (Selasa)

Assalamuaalaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger .

Awie : hang nampak cantik pakai macam neh . Simple tapi cantik . Kan sarah kan ?
Sara : aah . yang simple tu la selalunya cantik .
 Saya : Hee :) Kembang semangkuk*

Harini Malaysia vs Manchester City . Am i right ? kalau diikotkan memang plan nak tengok pun game bola neh . Tapi entahla . Lepas berbuka tadi pergi tesco kejap . Alasan pertama nya sebab nak pegi teman awie makan eskem yogurt . Pada masa yang sama juga Puan pesan suruh beli something . Dan pada masa yang masih sama juga , saya tercari cari kurma yang saya asek sebut sebut seminggu dua neh . Tak tahu kenapa , jooh saya dengan kurma tu masih belum sampai . Sampai sekarang tak dapat cari . yang ada cuma kurma biasa jaa =='

Konon kononnya lepas balik tesco tuu , nak layan game bola sambil makan sushi . Orang makan sushi layan ceqhita korea . baru feel . Katanyaaa . Tapi korea bukan lah minat saya dan alhamdulillah saya tak begitu taksub dengan muzik atau drama . kalau layan drama pun hanya layan layan mcm tuu jea . Takde sampai all the time mengadap benda tak berfaedah mcm tuu . Selalunyaa sebab nak tengok pelakon pelakon nya yang comel plus segak sangat . Kalau kulit putih tuu , mata sebelah kecik sebelah besaq pun orang kata segak ^^v tapi tak salah semua tuu . asalkan tak terikut ikut . terima kasih :)

Lupakan . akhirnya , saya tak layan pun bola . Makan sushi , ambil lappy , ambil charger , naik tangga , pulas tombol pintu , buka lampu kipas , pasang charger , on lappy , tutup lampu , bukak google , log in fb , nanges sejam ==' Haha . Macam apa lagi . Nampak sangat tak gentle saya neh :DD

Malam neh saya sedikit kuciwaaa ==' Tapi takpa . Saya tak kisah sangat pun . Cuma entah kenapa air mata saja duk buat tak tahwan turun . Rilek iylia rilek ^^v gelabah teruk sangat neh . Insyaallah Olimpik kat London tu berjalan dengan molek sahaja walaupun dah mula dengar cerita yang kurang enak . *tetiba* . Malas la nak cerita pasal kuciwa saya tuuu . jemu plus jemu plus jemu :) jemu sebab bersedih tak torah :DD

Kecoh an sekarang neh pasal Olimpik . Kau tengok dekat fesbuk saja pun cukup la kan . Berapaa puluh orang yang share maklumat dengan bebudak fesbuk . Saya pun tertarik la untuk baca apa yang dishare tuu haa . Memang nampak la unsur unsur yang tak sepatutnyaa . Dan depa cuba hendak berkuasa ==' yang macam mengejutkan sikit macam *opocott , mak kau!* tuu bila saya baca pasal depa dah menyediakan 20 ribu keranda plastik . For what ? Hm . Ask 'em . Stadium kat London tu toksah kata la kan . Hebat ! Masa hari pelancaran tu pun , api merata rata . menjulang kelangit . Hebat tak hebat ?

Dari setiap percikan api yang pihak depa tu buat , ada maksud yang sepatutnya kita sebagai islam/muslim kena tahu . Tak faham apa yang saya sampaikan ? Search google atau tanya la sape sape yang lebih berilmu :)

Pastu saya ada baca pasal seorang blogger dibunuh sebab menyebarkan maklumat pasal perancangan Olimpik neh haa . Wallhualam . Dan setelah dye dibunuh , blog nya juga hapus macam tu . Hilang ! ==' Gerun ka ? Dunia dah tak aman . Malaysia pun tak aman . Bila ditanya

*Bersyukur tk sebab jadi sebahagian rakyat malaysia ?
#bersyukur sebab negara kita aman dari penjajah . peperangan bla bla and etc .

padahal , nan hadooo . Aman dari pejajah tuu saya setujuu la . Tapi minda dan mentaliti rakyat kita masih dijajah . Ada sape sape perasan semua tuu ? Insyaallah ada . Cuma tak ramai kot yang bersuara . Takut di cop *kuno* *hulu* .

Aman dari peperangan ? Lupa ke pasal rusuhan , Bersih , sanggup mencederakan pihak yang tak sepatutnya ? Helo :) Aman la sangatt . Menyusahkan ada la .

Apa pun yang bakal atau kemungkinan yang berlaku , doa banyak banyak . ALLAH ada dengan kita . Dia tak pernah hilang . Kat DIA kita mengadu . Kepada DIA kita mohon kesabaran yang berlipat ganda . Dan kepada DIA juga kita mengadu dan meluahkan apa yang terbuku dalam hati ==' ALLAH , bless me :(



p palang s : got to goo . bye .
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |