Itukah Pengakhirannya ? Patut la Rasa Tak Sedap hati !

Posted by AQMAL IYLIA
8/7/2012 : 6.50PM(Ahad)

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh . Salam 1Malaysia salam 1Blogger salam Khidmat Negara

Dari semalam lagi saya , cik ayu dan Puan rasa tak sedap hati . Entah la kan . Semalam masa saya nak balik ke ghumah dengan cik ayu pun masih feel the same thing too . Sampai kami takot nak balik ghumah . Takot eksiden ke hape ke kan . Benda nak jadi kita tak tahu kan ? Dulu masa saya penah eksiden dengan ayu pun , saya dan ayu rasa tak sedap hati jugak sebab masing masing rasa nak eksiden . Last last , nahh ! Eksiden betul ! Ambekkk . Haha . Kenangan betul . Saya rasa saya la orang paling gelabah masa kami eksiden tuu . Hala , sebab yang ada time tu kami berdua jea . Takkan makchaq kampung sebelah plak nak gelabah kan . Hehe .

Mati mati saya ingat ayu dah pengsan time tu . Nak menangis rasa sebab saya takut . Yela kan , dah la anak orang yang saya suruh bawak moto . Saya kalau pegi mana mana dengan ayu , memang saya suruh dye bawak moto . Lagi lagi kalau waktu malam . Sebab saya tak berapa nampak jalan . *menaip sambil kunyah cuq udang* Saya harap ayu tak kisah . Hehe .

Back to the story pasal saya tak sedap hati dari semalam lagi . Akhirnya harini tepat jam 6.30 petang , tamatlah rasa tidak sedap hati dalam hati saya neh haa . Legaa ! tak gaduh dah nak pikiaq . Saya duk pikiaq bukan bukan jea . takut mati eksiden ka . Tak sempat nak minta ampun kat hampa semuaa ==' Tahu apa yang jadi tadi ? okayy , adik keciq eksiden then jatuh moto . Alhamdulillah sebab masih belum mati . Hm .

masa tengah syiok online fesbuk , tengok ada dua biji moto datang park elokkkk jea depan ghumah . Saya pun jenguk jenguk comey la kat sliding ruang tamu neh . *selak langsir* Nak keluaq tak berani . Konon konon kak yongg , saya pun jenguk la mereka mereka yang kat luaq tu tapi saya tengok jea . Saya tak tanya pun sebab apa depa datang . Then adik masuk rumah , terus saya tanya . *awat ? Pasepa ?* Boleh plak dye tak jawab persoalan yang bermain di minda saya yang kecil neh . Gerammnyaaaa . Saya tanya lagi sekali then dye jawab *jatuh moto tadi* . See , nampak tak ? kalau ketegaq , itulah padahnya haa . Bajet saya memang nak lempang jea adik saya tuu . Geram punya pasal . Napas turun naik dah neh . tapi saja bajet comel . Kalau Puan takde , memang nayaa dah adik bongsu aku tu haa . Terbang balik Jordan jugak kot :DD

bukan saja saja saya nak lempang . Saya cuma geram . Budak baru nak naik so jadi cewi sikit la bawak moto ke sini ke sana . Sekali dah jadi mcm neh , memang puas hati jugak la sikit . At least dye terima pengajaran . Selama neh akak omeyy dye kata , dye wat dekkk jea . Saya mengaku saya garang dalam mendidik adik adik saya . Biar mereka benci saya , asalkan mereka jadi orang yang berguna dan dengaq cakap . Biar makan pelempang saya supaya hidup berkat dunia akhirat :DD Nampak ? tapi lagi gerammm bila Sajen back up adek sayaa . Lagsung tak marah anak kesayangan dye tuuu . grr ! Kalau kami eksiden dulu , kemain lagi . Haha . *teriak* Beliau cuma tanya *sakit kat mana mana dak ?* *geget bantal*

Last but not least : Sayang adik tangan tangankan ^^v

p palang s : Teringat masa saya mula mula belajar moto dengan menggunakan RxZ(honda petak) Sajen . Sudah jea pusing pusing then nak parking tapi tak bukak tongkat . Moto pun jatuh setempek kat tempat kejadian . Masuk ghumah dan cakap :

Saya : Abah , moto jatuh tuuuuu . *juih mulut ala ala anjelina joliee*
Abah : *keluaq terkedek kedek angkat moto dengan urat empat keratnya*
Saya : *rasa bersalah* Hehe .

BYE !
thankie for reading : Tengku Lea

0 comments:

Post a Comment

 

Aqmal Iylia Abd Wahab Template by Ipietoon |